sneeuwschoenend op trailrunners


Volgende week trek ik voor een week richting Pyreneeën om er rond Pic Carlit te trekken op een stel sneeuwschoenen.
Een pickel en een stel lichtgewicht stalen stijgijzers van Kahtoola gaan mee.
Op het web zijn er tal van artikels te vinden waar er suggesties worden gedaan om ook in winterse omstandigheden af te stappen van zware gtx schoenen en resoluut te kiezen voor lichtere schoenen.
Een voor iedereen leesbaar artikel komt van David Chenault.
Een driedelige artikelreeks op BPL is enkel voor leden te lezen.
Ik ga volgende week bovenstaande theorieën omzetten in de praktijk.
Neoprene lagen en vapor barrier liners laat ik even niet meedoen in dit experiment.
Ga ik het mij beklagen? Ik zal het laten weten.
Zoals het er nu uitziet zou het wel eens koud kunnen worden maar ik hoop dat de wollen sokken die ik draag voldoende isolatie zullen geven.
Mijn voetsysteem zal bestaan uit Flyroc 310 trailrunners en gtx oversokken van Rocky
Om te vermijden dat sneeuw door het gaas van de trairunners naar binnen zou dringen heb ik mij een stel getten gemaakt die heel de bovenkant afdekken.
Van getten flyroc

Zo hoop ik mijn voeten zo droog mogelijk te houden.
Het materiaal heb ik bij extremtextil gekocht.
De opbouw van de getten is een combinatie van gtx stof en codura 500 en langs onder 3 mm elastisch koord om de getten op hun plaats te houden.
Omdat de koord tussen het profiel ligt zal ze minder snel beschadigd geraken en zijn de getten ook te gebruiken zonder sneeuwschoenen of stijgijzers

De rest van het verhaal komt na mijn tocht

vervolg

Reacties

Populaire posts